Az ve Öz Konuşma



Hemen hemen birçoğumuz çok konuşuruz. O kadar kelime kalabalığı yaparız ki, söylemek istediğimizi söyleyememiş oluruz. Daha doğrusu mesajımız önemsiz kelimeler içinde kaybolur. Oysa bir an susmak, hem konuşanın hem de dinleyenin nefes almasına ve yeniden odaklanmasına uygun ortam hazırlar… 

Aslında sesimizin duyulmasını istiyorsak bağırmak, haykırmak yerine susmayı denemeliyiz. Sessizlik çok daha fazla şey ifade ediyor. Örneğin iki insanın tartıştığını varsayalım… Birbirlerine sürekli bir şeyler söyleyip hatta bununla yetinmeyip bağırarak bir sonuç elde edeceklerini zannediyorlar fakat gerçekten yanılıyorlar. Biri konuşurken diğeri sussa zaten ortada problem kalmayacak…

Kime sorsanız “Biraz sessizlik istiyorum.“ “Kimsenin olmadığı bir yerde sessizce kafamı dinlemek istiyorum.” Gibi sözler söylerler. Bu sözleri duyduğumuz insanlar genelde gürültünün, ses kirliliğinin ta kendisi oluyor. Eğer sessizlik istiyorsan çevrenden önce kendine müdahale etmelisin…

Az konuşup öz konuşmalı insan. Tek bir cümle ile anlatacağı şeyi üç-dört cümle ile anlatmamalı. Sırf konuşmak için konuşmamalı. Çünkü bir süre sonra aynı şeyleri tekrar eder ve bu diğer insanlara çok sıkıcı, boş bir konuşma olarak gelir, dinlemek istemezler. Dikkatleri farklı yönlere kaymaya başlar. Çevremde çok var böyle insan ve şahsen ben çok boş konuştuklarını düşündüğüm için dinlemek bile istemiyorum. Her seferinde bir şans daha veriyorum acaba bu defa mantıklı, az ve öz konuşacak mı diye ama sonuç hep aynı oluyor. Bazen bu arkadaşlarımı dinlerken esnemeye, uyuklamaya başlıyorum. Evet bu saygısızlık fakat elimde olmadan yaşadığım bir durum. Mesela birisi yaşadığı bir olayı anlatacak “Benim geçen gün yanımda biri vardı hani uzun boylu sarı saçlı kırmızı bluzlu…” ya arkadaşım ben dün ne yediğimi hatırlamıyorum senin geçen gün dediğin olayın üzerinden iki ay geçmiş yanındaki şahsiyeti hatırlamamı istiyorsun… Lafı uzatmadan direk konuya gir anlat ve bitir sen de kurtul ben de kurtulayım yani. Bu şekilde eziyet çektirmene gerek yok ki… 

Bu gereksiz laf kalabalığından kurtulmanın en önemli ve faydalı yolu çok okumak diye düşünüyorum. Okuyan insanın kelime haznesi geniştir. Her konuşmasında çok farklı kelimelerle çok daha farklı cümleler kurabilir. Bu yüzden bıkmadan usanmadan konu ayrımı yapmadan okuyun. Elinize ne geçerse okuyun. “Bunun bana ne faydası olacak?” demeyin. İllaki faydası olacaktır bunu siz fark etmeseniz dahi çevrenizdeki insanlar fark edecektir. Okuyun, az ve öz konuşun…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aile İçinde Kız-Erkek Çocuk Ayrımı

Eğitimde Okulun Önemi