Güç gösterisi değil, acizlik belirtisi…



Bu yazıma başlarken çok düşündüm. Çünkü başka bir yazımda da bu konuya değinmiştim ama yine bu konu üzerine yazmak istiyorum.

Elime bir gazete alıyorum ya da ana haber bültenlerini takip ediyorum ve neredeyse her gün farklı insanlarla aynı olay. “Kadına Şiddet! “ 2016 yılındayız ama hala bir geri kafalılık hala bir örümcek beyinlilik. Gelişen teknolojinin yanında insan beyni de gelişebilse keşke… 

Nasıl yapabiliyorsunuz? Kadın annedir, kadın babadır, kadın dosttur, kadın sırdaştır, kadın tutunacak daldır… Bu kadar önemli olan bir varlığı nasıl olurda hunharca döverek katledebiliyorsunuz? Bu yaptığınız insanlığa sığıyor mu sizce? 

Haberleri bir dinliyoruz. “X kişisi kendisinden ayrılmak isteyen eşini öldürdü.” O kadar sık duyuyoruz ki herkes mutlaka aşinadır bu cümleye. Ya insan bir düşünmeli önce bu kadın benden neden ayrılmak istiyor? Şikayetçi olduğu konu ne? Ama yok dövüp, sövüp, öldürüp atmak dururken neden düşünsünler ki… Böyle bir şeyi düşünmeleri için beyine ihtiyaçları var. Zaten beyinleri olsa bu davranışları sergilemezler.

Kadına uyguladıkları şiddet için sundukları bahaneler o kadar basit ve aciz ki insan ister istemez tiksinmeye başlıyor. Adam karısını; yemeği beğenmedi dövdü, ütüyü beğenmedi dövdü, dışarda başka bir olaya sinirlendi dövdü sonra kadın ayrılmak isteyince öldürdü… 

Annesine laf söyletmeyen adam karısını döve döve yerinden kalkamaz hale getiriyor. Hatırlatırım senin annende bir kadın baban annene bunu yapsa sen çok mu mutlu olacaksın?

Bir de utanmadan karısını, sevgilisini dövdüğünü sövdüğünü orada burada anlatanlar var. Aman ne büyük başarı... Bravo. Ayakta alkışlıyorum sizleri beyin fakirleri…

Anlam veremiyorum. Bir kadını kırmak, dövmek ve hatta öldürmek erkekler arasında bir güç gösterisi falan da bizim mi haberimiz yok. Eğer bu düşüncelere sahipseniz baylar çok itici ve maço görünümlüsünüz ve bir an önce kendinize çeki düzen vermelisiniz. 

Unutmayın ilk önce Hz. Adem sonra Hz. Havva yaratıldı. Bence bu kadın olmadan erkeğin hiç olduğunun büyük bir göstergesidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Az ve Öz Konuşma

Aile İçinde Kız-Erkek Çocuk Ayrımı

Eğitimde Okulun Önemi