Bu Eleştiriler Kendime



Bu yazımda bir farklılık yapmak istiyorum. Geçen yazılarımın hemen hepsinde toplumda gördüklerimi eleştirdim. Onlar hakkında iyi kötü yorumlar yaptım. Ve şimdi birazda kendimi eleştirmek istiyorum. Aranızda “Ya bana ne senden.” Diyenler illaki olacaktır. Saygı duyarım. Ama benim bunu yapmamın sebebi belki okuyan birilerinin de kendisini eleştirip hakkında iyi kötü yorumlar yapıp eksilerini ve artılarını görmesini sağlayabilirim diye umut ediyorum. 

Öncelikle şöyle başlayayım. Benim en büyük eksilerimden biri, gelecek için çok fazla planım var. Bunu biraz daha açayım. Ben bir müzisyenim (Amatör). Gelecekte bunu profesyonel hale getirip müzikte iyi bir kariyer yapmayı planlıyorum fakat bunun için ne kadar çaba gösteriyorum? İşte kendime yönelttiğim müthiş bir soru… Cevabını da vereyim hemen. Bu kadar büyük bir kariyer planına göre neredeyse hiç çaba göstermiyorum. 

Bir başka eksime geçeyim. Her insanda olduğu gibi benimde hatalarım ve bu hatalardan aldığım dersler oldu. Tamam buraya kadar gayet normal. Ama ben bu hatalardan ders almama rağmen tekrarladıklarımda oldu. Ve ben eminim ki bunu yapan tek kişi ben değilimdir. Birçoğumuzun hatalardan dili yanmasına rağmen tekrar aynısını yaptığını biliyoruz.

Bir de bundan bahsetmeden geçemeyeceğim. Ben kendi dilimde çok açık sözlüyümdür. Halk dilinde de patavatsız… Eğer yanlış bir şeyler görüyorsam karşımda ki kişi üzülür mü kırılır mı diye asla düşünmem en sert dilimle uyarırım. Ve bu konuda ciddi anlamda problemler yaşıyorum. Başka insanlar yanlış olan bir şeyi uyarırken önce tatlı diller konuşur sonra biraz ciddiyet gösterisi yapar eğer o yanlış yine düzelmediyse o zaman sert bir dille uyarma gereği hissederler. Ama bende bu kadar sabır olmadığı için olayı üç aşamaya sündüremiyorum. Tek bir aşamayla olduğu kadar ya da beni tatmin edecek kadar hallediyorum. 

Bir tane de olsa artımdan söz etmeden yazımı bitirmek istemiyorum. Görünüşte çok sert mizaçlı biri olduğumu söylerler hep ve bende bu düşünceye katılıyorum. Bu durumdan gayet hoşnutum. Çünkü bu sayede hayatıma giren insanları da fark etmeden seçiyorum.

Evet şimdi bunları neden anlattığımı bir kez daha belirtmek istiyorum. Sizlerde kendi eksilerinizin ve artılarınızın farkına varın ki bir şeyler için geç kalmış olmayın…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Az ve Öz Konuşma

Aile İçinde Kız-Erkek Çocuk Ayrımı

Eğitimde Okulun Önemi