Barış Ve Huzurun En Büyük Düşmanı; Irkçılık



Irk; soy, milliyet anlamlarına gelmektedir. Irkçılık ise, insanların dil milliyeti veya rengi farklı olan insanları geri planda tutarak kendi ırklarını daha üstün görmeleri ve diğer ırkları kendilerine hizmet edecek kişiler olarak görmesidir.

  Irkçılıkta temel nokta üstünlüktür. Irkçı bir insan, kendi ırkının diğer ırklardan daha üstün olduğunu iddia eder. İnsanlığın utanılacak, yüz karası bir düşünce sistemidir. Tarihe baktığımızda, birçok dönemde yapılan savaşların, katliamların, zulüm ve işkencelerin ana sebebinin ırkçılık olduğu görülmektedir. Örneğin zamanında, Amerika'da zencileri hor gören, onlara zulüm ve işkence yapan bir anlayış hakimdi. Bu doğrultuda birçok zenci katledilmiştir. Yine aynı bölgede binlerce yerlinin yok edilmesinin temelinde de ırkçılık yatıyordu. 

Bizim insanlarımızda da bir türlü sonuçlanmayan bir Kürt-Türk çatışması mevcut… Biri çıkıyor “Kürtlerin hepsi kötü hepsi terörist.” Diyor. Bir kere Kürtlerin hepsi kötü de Türklerin hepsi sütten çıkmış ak kaşık mı? Ben böyle söyleyince “Sen Kürt müsün?” “Neden onları savunuyorsun?” gibi sorulara maruz kalıyorum. Hayır Kürt değilim ki olsam da bu kimseyi ilgilendirmez. Ve ben kimseyi savunmuyorum sadece olması gerekeni yapıp insanları insan olduğu için kabul ediyorum. Eğer karşıma bir Kürt çıkıp da Türkleri kötüleyecek olursa ona da aynı konuşmayı yaparım. Tekrar söylüyorum ben Kürt ya da Türk diye kabullenmiyorum kimseyi insan olduğu için kabullenip seviyorum.

Ah bir de son birkaç yıldır Suriyeli mülteciler var. Ülkelerinde ki savaştan zor bela canlarını kurtarıp ülkemize geldiler. Misafirperverlikte sınır tanımayan insanlarımız nedense Suriyeli mültecileri itip kaktılar, hor görüp, sövüp saydılar… Yarın kimin ne olacağı belli değil. Kim bilir belki bir gün aynı duruma bizler düşeceğiz başka bir ülkeye muhtaç kalacağız aynı şeyler bizlere yapılsa sizler ne kadar hoşnut olacaksınız bu durumdan? 

Her şeyden önce şunu çok merak ediyorum. Kürt de Türk de Beyaz da Zenci de Müslüman da Hristiyan da etten kemikten yaratıldı. Kimseye doğarken hangi ten rengine sahip olmak istediği hangi dini seçmek istediği ya da hangi milletten olmak istediği sorulmadı. Neden insanlar birbirlerini olduğu kabul etmekte bu kadar zorlanıyorlar. Zaten şurada yaşayacağımız üç gün beş gün bunun için kalp kırmaya savaşmaya değer mi? Barış, refah, huzur içerisinde yaşamak varken…  

 İnsanların, sırf renkleri, dilleri farklı diye başka bir ırkı hor görmesi veya kendi ırkını üstün görmesi kabul edilecek bir şey değildir. Tüm insanlar aynı haklara sahip olmalı ve herkes bu dünyada eşit ve adaletli bir şekilde yaşamalıdır. Irkçılığın olduğu bir ülkede barışın barınması mümkün değildir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Az ve Öz Konuşma

Aile İçinde Kız-Erkek Çocuk Ayrımı

Eğitimde Okulun Önemi