Özgüven Eksikliği



Bu aralar ciddi anlamda dikkatimi çeken bir konuya değinmek istiyorum. Ben de dahil bir çok kişide fark ettiğim bir şey “Özgüven Eksikliği.” 

Özgüven Eksikliği genel olarak, kendini sosyal çevreden uzaklaştırma, içe kapanıklık ve başaramama korkusu ile gösteren psikolojik problemdir. Bu konuda birçok kişiye tavsiyelerde bulunurum ama nedense kendim bu tavsiyelerime bir türlü uyamam. Hani derler ya “Terzi kendi söküğünü dikemezmiş.” Benimki de o misal… Bir kere şunu aklınıza kazıyın siz istediğiniz her şeyi yapabilecek güce sahipsiniz. Sadece imkanlar ve özgüven sıkıntısı buna engel olabilir. İmkansız hiçbir şey yoktur. Zor vardır ama kesinlikle imkansız değildir. Ki mühim olan zaten zoru başarmak sonuçta kolay olanı herkes yapar.

Bir şeyleri yapmaya başlarken benim bunu başarmam imkansız sözlerini atın kafanızdan. Bu sözler yerine “Evet. Bu zor ama bende kolay değilim.” Sözlerini kullanın. İnanın hayatınızda çok önemli işler başarmanızı sağlayacak nitelikte bir söz. Fakat bu sözü dil ucuyla değil de yüreğin en derinlerinden hissederek söylemek lazım. 

Bir de bu olayın tersini düşünelim. Yani özgüven patlaması… Gerçekten bu da hiç hoş bir şey değil. Bunu bir örnekle anlatmak istiyorum. Bir gün on altı- on yedi yaşlarında genç bir arkadaş çok iyi gitar çalıp söylüyorum sizinle sahne yapmak istiyorum dedi. Kendini bu kadar övünce bende baya iyi herhalde dedim. Çocuk çalıp söylemeye başlayınca müşteriler şikayet ederek kalkıp gitmeye başladırlar mekandan. Arkadaş kendi farklı tondan söylüyor gitarı farklı tondan çalıyor yanlışını söyleyince de ben bilerek yapıyorum diyor. Ben böyle bir özgüven görmedim. Ondaki özgüvenin yüzde ellisi bende olsaydı şimdi çok daha iyi yerlere gelmiştim. 

Sonuç olarak özgüven mutlaka olması gereken bir şey fakat dozunu aşmamalı. Malum özgüvenin doz aşımında ne yapılması gerektiği prospektüste yazmıyor…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Az ve Öz Konuşma

Aile İçinde Kız-Erkek Çocuk Ayrımı

Eğitimde Okulun Önemi