Boş Beleş İnsan Topluluğu

Yazımda biraz genel konuşacağımı belirterek başlamak istiyorum. Okumak istemeyenler, genelleme yapmamdan rahatsız olacaklar henüz yazımı okumaya başlamadan kapatırlarsa sevinirim.

 Çevremde veya arkadaşlarımın çevresindeki insanları şöyle bir süzüyorum da fark ettiğim şey bu insanlar sadece konuşmayı biliyorlar. İcraata gelince hep bir kaçış... Ya konuşuyorsanız icraatta görelim ya da susun tek kelime bile etmeyin. Şimdi bunu okuyup gardını alacak bazı insanların bana kuracağı cümleleri söyleyeyim: “Sen kim oluyorsun da böyle konuşuyorsun?” “Haddini bilmez densizin birisin.” “Kimseye emir vermeye hakkın yok.” Peki. Siz bunları söylediniz diye zaten bende acayip korktum. Ve yazmayı bıraktım(!) Eğer beklediğiniz buysa daha çok beklersiniz. Bilin istedim.
 
Şimdi bu konuyu birazda örnekleyerek açıklamak istiyorum. Mesela birisi üzgündür bunu herhangi bir sosyal medya hesabında paylaşımlarından belli eder. Sonra o büyük tehlikelerden bir tanesi mesaj atar ve der ki “Neyin var?” bahsettiğimiz üzgün olan kişi durumunu anlatır ve karşılığında “Hm üzüldüm.” Mesajını alır. Çok sağ ol ya iyi ki varsın. Sen üzüldüm deyince bütün sıkıntım, stresim gitti(!) Veya bir kaza geçirmişsinizdir. Yüzünüzde ciddi sayılabilecek hasarlar vardır. Yolda yürüyen hiç tanımadığınız bir insan bile size ne olduğunu sorabilir. Bu insanlar sizin iyi olup olmadığınızla ilgilenmezler. Sadece merak ettikleri için ne olup bittiğini sorarlar. Yani onlara durumunuzu anlatsanız bile değişen hiçbir şey olmadığı gibi siz boş yere çenenizi yorup nefesinizi tükettiğinizle kalırsınız. Kimisi vardır sırf sizin durumunuzu dedikodu malzemesi olarak kullanmak için ne olduğunu sorar. Vs. vs.

Lafın özü bu bahsettiğim boş beleş insanlar maalesef hayal ürünü değil gerçekler. Ve her yerdeler. Size tavsiyem çok yakınınız dışında kimseye ne olduğunu anlatma gereği duymayın. Boş yere yorulan siz olursunuz…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Az ve Öz Konuşma

Aile İçinde Kız-Erkek Çocuk Ayrımı

Eğitimde Okulun Önemi